czwartek, 4 grudnia 2014

Kruche reniferki



Z braku laku i pieniędzy w tym roku na mikołajki takie oto ciasteczka dla każdego :) zapakujemy pięknie w folię, wstążkę się wywinie i będzie cud-malina :) są bardzo urokliwe, a ile zabawy przy dekorowaniu, szczególnie jeśli robimy to z ukochanym <3
przepis z książki 'Moje wypieki i desery', Doroty Świątkowskiej

Składniki:
350 g mąki pszennej
180 g schłodzonego masła
200 g cukru pudru
1 duże jajko
1 żółtko
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii lub nasionka z laski wanilii (ja użyłam cukru wanilinowego i aromatu waniliowego)
szczypta soli

Do dekoracji:
pół tabliczki mlecznej czekolady (może być brązowy cukrowy pisak, lub czekolada w tubce [byle taka co zastyga])
czerwone lentilki
lukier lub biała czekolada do przyklejenia cukierków

Wszystkie składniki zmiksować w malakserze lub zagnieść ręcznie (uwaga, ciasto jest BARDZO lepkie) [z perspektywy czasu myślę, że spokojnie w maszynie ->mikserem, też się uda :)]. Gotowe ciasto w folii włożyć do lodówki na co najmniej pół godziny.
Następnie ciasto rozwałkować na grubość 3-5 mm. W czasie wałkowania stolnicę i wałek obficie obsypać mąką. Wykrawamy ciasteczka i pieczemy przez 10-12 minut w 180 stopniach -> aż zaczną się brązowić.
Wystudzone ciastka dekorować za pomocą papierowej tutki z czekoladą lub wykałaczką [ja tak robiłam :)] i noski przykleić za pomocą lukru lub czekolady :)

SMACZNEGO :)



najważniejszy porządek w czasie pracy ;P



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz